search
cart
gridTermékkategóriák
Az univerzális rendszergazda
 
Ha elsötétül a monitor, az is épp olyan gond lehet, mint amikor nem jönnek meg a várt emailek, vagy egyszercsak eltűnik a szerverről a múlt havi jelentésünk...
 
Még a legkorszerűbb, legmegbízhatóbb informatikai rendszerek sem működhetnek úgy, hogy egyszer bekapcsoljuk őket és utána rájuk sem nézünk hónapokig, mondván: megy az magától! Mind a felhasználói oldal számítógépei, mind a hálózati kiszolgálók vagy a biztonsági infrastruktúra eszközei olyan komplex rendszert alkotnak, melynek elemei állandó és bonyolult kapcsolatban vannak egymással. Az ilyen rendszerekben egy egész apró meghibásodás, ami a felhasználó számára észre sem vehető, a későbbiekben komoly, adott esetben kritikus működési zavarhoz, adatvesztéshez és rendszerleálláshoz vezethet. Nyilvánvalóan ezek kockázatát már a tervezés fázisában a minimálisra kell szorítani, azonban a legprecízebb tervezés sem helyettesítheti a gondos üzemeltetést.
 
Az üzemeltetés alapvetően - a célokat tekintve - két típusú tevékenységet foglal magába: a reaktív és a proaktív tevékenységeket.
 
A reaktív tevékenység célja a már bekövetkezett meghibásodás, üzemzavar elhárítása a lehetőségekhez mérten a legrövidebb idő alatt. A hibaelhárítás megkezdését és a ráfordítható idő maximumát ebben az esetben az ügyféllel előzetesen történt megállapodás szerinti szolgáltatási szint határozza meg. A proaktív tevékenység elsődleges célja a problémamentes rendszerben annak biztosítása, hogy minimálisra csökkenjen a kritikus üzemzavarok esélye. Ennek számos módszere van, melyek közül a legfontosabb a rendszerek speciális üzemi paramétereinek rendszeres figyelése, monitorozása, hiszen az közelgő baj gyakran előre jelezhető ezen adatok változásaiból, ebből pedig meghatározhatók és végrehajthatók a megelőző lépések. Szintén a proaktív tevékenységek között szerepel a gyártók által előírt illetve a saját technikai tapasztalataink által meghatározott karbantartások pontos elvégzése, illetve a kötelező szoftverfrissítések végrehajtása.
 
Cégünk két formában vállalja és végzi ügyfeleinél az üzemeltetési szolgáltatást, ezek a szolgáltatási komponensek a következők:
 
Az átalánydíjas üzemeltetési tevékenység meghatározott gyakoriságú és idejű helyszíni jelenlétet biztosít az ügyfél telephelyén, ami elsősorban a proaktív tevékenységekre összpontosít, de az azonnali beavatkozást nem igénylő hibák elhárítása is ekkor történik. Ennek kereteiben vállalunk speciális felhasználói támogatást is, amibe beletartozik a szoftverek telepítése, eltávolítása, vagy különböző konfigurációs és szoftverbeállítási változtatások elvégzése. A szolgáltatás gyakoriságát és esetenkénti idejét az ügyféllel közösen állapítjuk meg, ez függ az eszközpark méretétől és állapotától éppúgy, mint a felhasználók általános és specális számítástechnikai ismereteitől, illetve az ügyfélnek a hasonló feladatokra igénybe vehető erőforrásaitól (pl. helyi rendszergazda).
 
A rendelkezésre állási szolgáltatás az azonnali beavatkozást igénylő feladatok elvégzését teszi szerződéses formában lehetővé - ezek általában a kritikus meghibásodások elhárítását jelentik. A szolgáltatási szint ebben az esetben három fontos paraméterrel határozható meg:
 
  • Rendelkezésre állás. Ez azt az időszakot jelenti, amikor az ügyfél megteheti a hibabejelentést, amit munkatársaink regisztrálnak és intézkedést tesznek az hiba elhárítására. Tipikus rendelkezésre állási szintek az ú.n. 5/8 (munkanapokon 9:00-tól 17:00-ig) és a 7/24 (hétközben és hétvégén is nonstop)
  • Reakcióidő. A hibabejelentést követően - a rendelkezésre állás ideje alatt - legkésőbb ennyi időn belül munkatársainknak meg kell kezdeni a hibaelhárítást.
  • Garantált hibaelhárítási idő. A bejelentést követően legfeljebb ennyi idő telhet el a hiba elhárításáig, vagy ha ez nem lehetséges, úgy a meghibásodott eszközzel funkcionálisan megegyező csereeszköz üzembe helyezéséig. Garantált hibaelhárítási időt csak a hardver eszközökre bizonyos körére vállalunk.
A rendelkezése állás díjazása fenti három paramétertől, illetve a szolgáltatási szerződés alá bevont eszközök számától és típusaitól függ.
 
Fenitekből látszik, hogy az átalánydíjas üzemeltetés és a rendelkezésre állás egymást kiegészítik, együtt nyújtanak teljes körű üzemeltetési szolgáltatást. Ennek ellenére természetesen igénybe vehető csak az egyik szolgáltatási komponens is. Részletekért keresse értékesítő munkatársainkat a (06-1)209-4743 telefonszámon, vagy a sales@rufusz.hu címen.