Garancia GYIK

Garanciális javítással/cserével kapcsolatos kérdések és válaszok

 

1. Kérdésem van, hogyan érem el Önöket?

Szervizünket a 209-4745-ös telefonszámon éri el napközben, ill. a szerviz@rufusz.hu email címre írhat, ha bármilyen szervizt érintő kérdése van.

2. Hol található a szerviz?

A szerviz Budapesten a XI. kerületben a Budafoki út 59. szám alatt található

3. Mikor van nyitva a szerviz?

A szerviz hétfőtől csütörtökig, 10-18 óráig, pénteken 10-16 óráig tart nyitva

4. Garanciális problémám van, mit tegyek?

Először ellenőrizze le, hogy a termék rendelkezik-e gyártói garancia levéllel vagy sem.

5. Kaptam gyártói garancia levelet a termékhez, mi a teendőm?

Olvassa végig figyelmesen, különös tekintettel a garancia érvényesítésének módjára, ill. helyére.

6. Csak egy telefonszám szerepel a gyártói garancia levélen, ez Önöknél csörög?

A gyártói garancialeveleknek alapvetően két fajtája van. Az egyiken fel vannak sorolva a szakszervizek címmel, telefonszámmal. Ilyenkor célszerű ezek egyikébe vinni a terméket. A másikon egy telefonszám, esetleg egy webcím szerepel. Ilyenkor ezeken a felületeken lehet bejelenteni a hibát és futárszolgálat viszi-hozza a terméket háztól-házig.

7. Kaptam gyártói garancia levelet, hova vigyem a terméket?

Természetesen törvény adta lehetősége a vásárlás helyére visszahozni a hibás terméket, és amennyiben Önnek ez a legkényelmesebb megoldás, tegyen így. Jó, ha tudja viszont, hogy gyári garancialevéllel rendelkező termékek esetén nekünk is szükségünk van a garancialevélre és mi is ezeken a csatornákon keresztül intézzük a garanciális javítást/cserét. Tehát az előző válaszban taglalt esetekben vagy az átfutási időt csökkentheti, vagy adott esetben ki sem kell mozdulnia otthonról, ha a garancialevélen feltüntetett módon jár el.

8. A Rufusz Computer által kiállított garancia levelem van, hova vihetem a terméket?

Ebben az esetben kérjük, hozza/jutassa el a terméket a Budapest XI. ker. Budafoki út 59. szám alatt található szervizünkbe.

9. Mennyi időt vesz igénybe a javítás?

A javítási idő sajnos nagyon szélsőséges értékek közt változhat. Alapvetően igyekszünk az ügyfeleket minél gyorsabban kiszolgálni, ezért az egyértelműen gyári hibás termékeket/alkatrészeket, ha van cseredarab készleten, akkor néhány napon belül cseréljük. Abban az esetben, ha a cseretermék nincs raktáron, vagy a javítást nem mi végezzük, akkor alapvetően a szakszervizek/disztribútorok reakcióideje szabja meg a javítási időt, amire sajnos nincs ráhatásunk. Ilyenkor a javítás akár 2-4 hétig is elhúzódhat. De ezekben az esetekben mindig figyelmeztetjük a hosszabb javítási időre az ügyfelet és kérés esetén (extrém kivételektől eltekintve) csereterméket is tudunk biztosítani.

10. Mi az a Garanciafutár szolgáltatás?

Cégünk egyik szolgáltatása melynek igénybevétele esetén a termék garancia ideje alatt annak meghibásodása esetén futárszolgálatunk intézi a termék szervizünkbe és onnan az ügyfélhez történő visszaszállítását. A szolgáltatás a 061-209-4745-ös telefonszámon, vagy a szerviz@rufusz.hu e-mail címen rendelhető meg. A szolgáltatás díja bruttó 2600 Ft. További részletes információkért kattintson IDE.

11. 3 napon belüli vásárlásnál hogyan működik a garancia?

Amennyiben a termék hibás és a vásárlás 3 munkanapon belül történt, úgy az ügyfél kérheti a termék azonnali cseréjét, vagy a termék árának visszafizetését.

12. Mik a Garancia érvényesítésének feltételei?

A termékhez kapott gyári vagy Rufuszos garancialevél, a vásárláskor kapott számla vagy blokk megléte valamint a termék rendeltetésszerű használata.

13. Mik a garancia érvényességét kizáró okok?

A termék nem rendeltetésszerű használatából eredő hibák, sérülések. Ide értve az eszközök/alkatrészek extrém körülmények között történő használatát (CPU túlhúzás stb.) Amennyiben rendeltetésszerű használatból eredően egy elvileg nem garanciális hiba keletkezik (pl. fejhallgató pántjának törése), akkor feltételesen átvesszük a terméket és a gyártó/disztribútor döntésére bízzuk a döntést. Amennyiben ők javítják/cserélik garanciában, akkor ezt természetesen tovább érvényesítjük az ügyfél felé.

14. Mi a teendő, ha elveszett a csomagolás, rajta a sorozatszámmal?

Bizonyos termékeknél (pl. pendrive-ok) a sorozatszámot csak a termék csomagolásán tüntetik fel magán a terméken nem. Ilyen esetekben célszerű a csomagolás megőrzése az esetleges későbbi beazonosíthatóság végett. Természetesen a csomagolás elvesztése nem jelenti a garanciális státusz megszűntét, de ilyen esetekben kérjük, hozza magával a vásárláskor kapott számlát/blokkot a beazonosíthatóság megkönnyítése céljából.

15. 14 napos elállással mikor élhetek?

A távollévő felek közti szerződésekre vonatkozó jogszabály szerint, netes vásárlás esetén az ügyfélnek joga van 14 napon belül indoklás nélkül elállni a vásárlástól. Ilyenkor természetesen visszafizetjük a termék árát és az esetleges szállítási költséget, de a termék visszajuttatásának költsége a vevőt terheli. Higiéniai okokból kifolyólag bizonyos termékekre a csomagolásuk felbontása után nem érvényesíthető a 14 napos elállási jog.